8.00 - 16.00
na zwrot towaru
dla klienta indywidualnego
§1.
1. Firma KAR STAL Sebastian Karpeta jako Gwarant udziela gwarancji na wyprodukowane przez siebie urządzenie.
2. Okres gwarancji liczony od daty pierwszej sprzedaży wyrobu Zamawiającemu wynosi: 12 miesięcy na konstrukcję stalową dla firm, 24 msc dla klienta indywidualnego, 12 miesięcy na elementy drewniane i poliwęglan. W przypadku urządzeń w do których istnieje konieczność ich montażu przez ekipę montażową Firmy KAR STAL , okres gwarancji liczony jest od dnia zakończenia montażu i podpisania protokołu odbioru urządzenia. Gwarant zastrzega sobie iż w przypadku bezzasadnej zgody przez Zamawiającego na podpisanie protokołu odbioru, sporządzi on jednostronny protokół i od jego sporządzenia liczony będzie okres gwarancji.
3. Okres gwarancji dla dostawy zastępczej (tj. nowego wyrobu dostarczonego w zastępstwie wadliwego) nie przedłuża gwarancji o kolejny okres nawet na elementy dostawy zastępczej.
4. Warunkiem przyjęcia zgłoszonych reklamacji w ramach udzielonej gwarancji jest zapłata całości ceny. Nieuiszczenie całości ceny nie wstrzymuje ani nie przerywa biegu terminu gwarancji.
§2.
1. Gwarancja jest ważna na terenie całej Polski i dotyczy wyłącznie produktów zakupionych i zainstalowanych na terenie Polski.
2. Odpowiedzialność z tytułu gwarancji dotyczy wyłącznie usterek i wad powstałych w wyrobach wyprodukowanych przez firmę KAR STAL Sebastian Karpeta z przyczyn tkwiących w sprzedanej rzeczy.
3. Gwarancja nie obejmuje wad będących następstwem wadliwego montażu, choćby montaż został wykonany przez Autoryzowaną Grupę Montażową posiadającą ważny certyfikat.
4. Klient jest zobowiązany zgłosić reklamacje (zawiadomić o stwierdzeniu wystąpienia usterki ) w terminie nie dłuższym niż tydzień od jej wystąpienia.
5. Zgłoszenia reklamacyjnego należy dokonać, na piśmie wraz z opisem usterki, dowodem w formie zdjęć, wypełnioną kartą gwarancyjną i dowodem zakupu.
6. Reklamacje będą rozpatrywane w terminie 25 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci. W przypadku bardziej skomplikowanych x wad, termin ich usuwania może się przedłużyć, nie będzie jednak dłuższy od czasu potrzebnego do wyprodukowania urządzenia, w której wada wystąpiła.
§3.
1. Klient jest zobowiązany do ilościowego i jakościowego odbioru wyrobów w zakresie wad jawnych, które nie mogą być podstawą reklamacji po odbiorze urządzenia (protokół odbioru). Za wady jawne uważa się niezgodności: wymiarów, podziałów, kolorów oraz uszkodzenia mechaniczne typu pęknięcia, rysy itp.
2. Gwarancja nie obejmuje w szczególności szkód powstałych w wyniku: normalnego zużycia, niewłaściwego przechowywania i konserwacji, nieprzestrzegania instrukcji obsługi, przeciążenia, wykorzystania mediów które nie spełniają wymaganych parametrów, niewłaściwych interwencji użytkownika lub stron trzecich, a także z innych przyczyn, za które Gwarant nie odpowiada, jak również jeśli nie został dotrzymany termin zgłoszenia o którym mowa w §2 ust.3.
3. Gwarancji nie podlegają:
a) elementy ulegające naturalnemu zużyciu,
b) uszkodzenia mechaniczne
c) niewłaściwe przygotowanie podłoża przez Zamawiającego
d) wady nieistotne produktu nie widoczne po zamontowaniu
e) zmiany konstrukcji dokonane przez Zamawiającego bez uprzedniego ustalenia z Gwarantem
f) brak konserwacji Przedmiotu umowy, bądź niewłaściwa konserwacja
g) czynniki zewnętrzne takie jak: ogień, woda, substancje chemiczne
h) siła wyższa, taka jak pożar, powódź, nadmierny wiatr, huragan, sztorm itp.
i) spowodowanych klęskami żywiołowymi lub innymi nieprzewidzialnymi wypadkami losowym
4. Gwarancja nie obejmuje w produktach z betonu przetarć kolorystycznych, smug oraz porów/wżerów (tzw.raki) o różnej intensywności, regularności i w różnej ilości. Pomiędzy poszczególnymi elementami zdarzają się różnice odcieni, a na ich powierzchni mogą uwidaczniać się włókna szklane oraz różnice w strukturze kruszyw użytych do produkcji betonu. Wymienione cechy są cechą naturalną betonu , a nie jego wadą i to one nadają produktom niepowtarzalny wygląd i nie podlegają reklamacji. Elementy z czasem wyrównują się kolorystycznie i lekko
matowieją, a różnice w odcieniach, przetarcia i smugi po około sześciu miesiącach stają się tylko lekko widoczne – nie znikają całkowicie.
Nie jest to produkt wykonywany w formach bateryjnych czy prasach o idealnych wymiarach i granulacji w zakresie co do 1-2mm i dzięki temu ma naturalny charakter.
§4.
1. Prace serwisowe związane z czyszczeniem, konserwacją, regulacją urządzeń realizowane są na koszt Klienta.
2. Klient ma obowiązek dwa razy do roku przeprowadzać przegląd powłoki lakierniczej elementów drewnianych Firmy KAR STAL. Każde uszkodzenie tej powłoki należy jak najszybciej naprawić stosując uzupełnianie szpachlą oraz malowanie konserwacyjne.
3. Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego z tytułu gwarancji za wady fizyczne przedmiotu Umowy stwierdzone w toku czynności odbioru.
§5.
1. W czasie trwania gwarancji Firma KAR STAL Sebastian Karpeta usuwa bezpłatnie wszelkie usterki powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanej rzeczy, będące wadami powstałymi w trakcie produkcji lub wadami materiału.
2. Wybór sposobu usunięcia usterek należy do gwaranta i według jego uznania - usunięcie usterek może nastąpić w drodze naprawy towaru wadliwego lub jego wymiany na towar bez wad. Gwarant nie ponosi innych kosztów spowodowanych wadą wyrobu poza w/w, w szczególności nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku wady w innym mieniu Klienta.
3. Ocena, czy reklamacja dotyczy usterek objętych gwarancją należy do Gwaranta. Gwarant określa także podstawy i zakres swojej odpowiedzialności z tytułu stwierdzonych wad towarów, a w szczególności to, czy usterki powstały z przyczyn tkwiących w sprzedanej rzeczy czy też są następstwem innych okoliczności (np. wadliwego montażu, wadliwej konserwacji).
4. W przypadku sporu co do przyczyn powstania usterki i zakresu odpowiedzialności Gwaranta, Gwarant może przekazać sprawę ekspertowi niezależnemu w celu wydania opinii co do przyczyn powstania usterek i zobowiązuje się do respektowania wyników ekspertyzy wydanej w tym trybie. Koszt ekspertyzy ponosić będzie Strona przeciwko której wydano orzeczenie.
5. Zamawiający w związku ze zgłoszoną reklamacją na wezwanie Gwaranta obowiązany jest niezwłocznie dostarczyć przedmiot sprzedaży.
6. W przypadku dokonywania usunięcia usterek na miejscu u Zamawiającego, Zamawiający jest zobowiązany osobiście lub przez swojego przedstawiciela wskazać usterkę i odebrać przedmiot reklamacji na miejscu.
7. Zamawiający zobowiązany jest do pokrycia kosztów dojazdu serwisu w przypadku nieuzasadnionego wezwania reklamacyjnego.
8. Na czas rozpoznania reklamacji nie wydaje urządzeń zastępczych.
§6.
Gwarancja wyłącza uprawnień Klienta wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
Ogólne Warunki Sprzedaży (OWS)
§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszym ogólne warunki sprzedaży określają zasady zawierania i wykonywania umowy sprzedaży i dostawy Przedmiotu Sprzedaży, których sprzedawcą jest KAR STAL Sebastian Karpeta, ul. Staffa 7/3, 26-110 SkarżyskoKamienna (KAR STAL).
2. OWS i Ogólne warunki Współpracy stanowią integralną część wszystkich umów sprzedaży zawieranych przez KAR STAL z Kupującymi będącymi przedsiębiorcami, w tym również umów zawieranych na skutek pisemnego lub elektronicznego zamówienia składanego przez Kupującego.
3. OWS są dostępne dla Kupującego przed zawarciem umowy w formie pisemnej w siedzibie KAR STAL lub na stronie internetowej https://karstal.pl/. KAR STAL na żądanie Kupującego prześle w formie elektronicznej OWS.
4. Integralną częścią OWS KAR STAL stanowią Warunki Gwarancji.
5. OWS wyłączają stosowanie innych wzorców umownych stosowanych czy ustalonych przez Kupującego.
6. Odmienne postanowienia umowne pomiędzy stronami, uzgodnione i potwierdzone na piśmie przez obie strony wyłączają, OWS w zakresie jakim zawierają uregulowania odmienne niż niniejszy OWS.
§ 2. ZAWARCIE UMOWY
1. Informacje dotyczące przedmiotów sprzedaży których sprzedawcą jest KAR STAL zamieszczone na stronach
internetowych, przedstawione w katalogach, folderach, broszurach itp. mają jedynie charakter reklamowy i nie są ofertą
w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego. Szczegółowe dane techniczne podawane w w/w publikacjach mogą ulec
zmianie w każdym czasie, chociażby z uwagi na zmiany technologiczne.
2. Zamówienia Kupującego powinny zawierać następujące dane:
- Pełną nazwę Kupującego wraz z adresem
- Nr NIP dla przedsiębiorców
- Nr PESEL
-Wskazanie Przedmiotu Sprzedaży- określonego nazwą handlową KAR STAL, symbolem lub konkretnego numeru oferty.
- Ilość zamówionego Przedmiotu Sprzedaży (sposób dostawy)
- Metodę płatności przy zamówieniach internetowych
3. Kupujący przy złożeniu zamówienia zobowiązany jest przekazać KAR STAL informacje o przepisach i normach
prawnych obowiązujących w miejscu dostawy Przedmiotu Sprzedaży w zakresie jakim mają one znaczenie dla
prawidłowego wykonania Przedmiotu Sprzedaży, jego dostarczeniu i ewentualnego montażu w miejscu przeznaczenia.
4. Warunkiem skutecznego zawarcia umowy Sprzedaży z KAR STAL jest złożenie zamówienia przez Kupującego i
potwierdzenie zamówienia przez KAR STAL (poprzez sklep na stronie internetowej, wiadomość mailową, pocztą
tradycyjną). KAR STAL zastrzega, iż brak potwierdzenia, czy też odpowiedzi na zamówienie nie oznacza milczącego
przyjęcia zamówienia.
5. Ostateczną decyzję w zakresie sposobu dostawy, warunkach dostawy i jej terminie podejmuje KAR STAL.
6. Jeżeli niemożność spełnienia świadczenia przez Sprzedającego nastąpiła wskutek siły wyższej, Kupującemu nie
przysługują żadne roszczenia o naprawienie szkody wynikłej z tytułu niewykonania lub nieterminowego wykonania
umowy. Do zdarzeń określonych terminem siły wyższej zaliczyć należy w szczególności: zdarzenia związane z
działaniem sił przyrody, pożary, zamieszki, strajki, działania zbrojne, ograniczenia energetyczne, działania władz
państwowych, epidemie, pandemie.
7. Jeżeli brak doręczenia zamówienia w terminie nastąpi nie z winy KAR STAL, a na przykład z winy przewoźnika,
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia.
8. Anulowanie zamówienia przez Kupującego jest możliwe jedynie w wyjątkowych wypadkach i wymaga zgody
pisemnej KAR STAL, przy czym Kupujący jest zobowiązany do zwrotu wszelkich kosztów które powstały po stronie
KAR STAL do momentu anulowania zamówienia, jednak nie więcej niż wartość zamówienia.
§ 3 CENA
1. Cena za Przedmiot Sprzedaży jest każdorazowo określana w ofercie lub umowie sprzedaży, potwierdzona przez KAR
STAL i w zależności od oferty może ona być ceną netto lub brutto.
2. Wszelkie zmiany wprowadzane (po uprzedniej zgodzie KAR STAL) przez Kupującego w Przedmiot Sprzedaży mogą
spowodować zmianę ustalonej uprzednio ceny.
3. KAR STAL zastrzega sobie prawo do jednostronnego podwyższenia ceny w razie, gdy po zawarciu umowy wystąpią
przesłanki o charakterze obiektywnym uzasadniające podwyższenie ceny Przedmiotu Sprzedaży, a na które KAR
STAL nie miał wpływu, takie jak zmiana stawek podatku od towaru i usług itd.
4. Kupujący jest zobowiązany do zapłaty ceny w terminie wynikającym z wystawionej przez KAR STAL faktury VAT,
o ile inny termin nie wynika z zapisów oferty lub postanowień pisemnych- umownych.
5. Zapłata Ceny następuje gotówką bądź na rachunek wskazany przez KAR STAL. Za dzień zapłaty uznaje się dzień
zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym KAR STAL lub dzień otrzymania gotówki.
6. W przypadku nieuiszczenia płatności w określonym terminie, KAR STAL jest uprawniony do naliczania odsetek za
opóźnienia w transakcjach handlowych za każdy dzień opóźnienia. Obowiązek zapłaty odsetek nie wyłącza roszczenia
o naprawienie szkody na zasadach ogólnych.
7. Do czasu zapłaty całości Ceny Przedmiot Sprzedaży pozostaje własnością KAR STAL.
§ 4. DOSTAWA
1. KAR STAL nie odpowiada za żadne straty, szkody lub koszty (pośrednie lub bezpośrednie) wynikające z roszczeń
Kupującego z tytułu błędów w dostawie lub jej opóźnień spowodowanych działaniem operatora logistycznego.
2. Terminy dostaw wynikające z uzgodnień między stronami mogą ulec zmianie w przypadku zdarzeń, za które
Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności.
3. Jeśli Kupujący wydłuży ustalony termin dostawy lub w przypadku nie przyjęcia towaru, KAR STAL ma prawo
obciążyć Kupującego kosztami transportu i kosztami magazynowania w wysokości 0,5% wartości zamówienia netto
za każdy dzień opóźnienia w odbiorze towaru, jednak nie więcej niż 50 zł netto za każdy dzień opóźnienia w odbiorze.
4. Kupujący ma obowiązek niezwłocznie po otrzymaniu towaru dokonać sprawdzenia zgodności dostarczanego towaru z
zamówieniem. Zobowiązany jest sprawdzić stan przesyłki oraz ilość i asortyment dostarczonego towaru.
5. KAR STAL nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenie Towaru w transporcie, zwłaszcza w przypadku, gdy Kupujący nie dopełni wszystkich wymogów formalnych odbioru przesyłki uszkodzonej, a w szczególności nie złoży reklamacji bezpośrednio u przewoźnika.
§ 5. MONTAŻ
1. Kupujący jest zobowiązany w przypadku dokonania zakupu wiaty śmietnikowej przygotować odpowiednie (utwardzone, zgodne z wymiarami) podłoże. Przez przygotowanie odpowiedniego podłoża rozumie się przygotowanie placu z płyty betonowej o grubości minimalnej 10cm lub podłoże z kostki brukowej z utwardzonymi stopami w miejscach oznaczonych w przesłanym przez Sprzedającego i zaakceptowanym przez Kupującego rysunku rozstawu słupów.
2. Kupujący jest zobowiązany zapewnić odpowiednie przygotowanie terenu w celu montażu Przedmiotu Sprzedaży poprzez: zapewnienie dojazdu samochodu dostawczego do docelowego miejsca dostawy Przedmiotu Sprzedaży, jak również do miejsca montażu Przedmiotu Sprzedaży, zapewnienie odpowiednich warunków przestrzennych w miejscu montażu, zapewnienie odpowiednich warunków i zasad sanitarnych dla Ekipy Montażowej KAR STAL, w tym dostępu do wody i toalety.
3. W przypadku sprzedaży przez Kar Stal przedmiotów tak zwanej małej architektury Kupujący zobowiązany jest na własny koszt do samodzielnego złożenia przedmiotu sprzedaży, albowiem Sprzedawca zastrzega prawo dostarczenia przedmiotu sprzedaży w częściach.
§ 6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
1. Jeśli nie określono w umowie inaczej, KAR STAL zobowiązany będzie do dostarczenia towaru lub usługi w standardzie zgodnym z normami wynikającymi z powszechnie obowiązujących przepisów prawa polskiego albo normami stosowanymi przez Sprzedawcę.
2. Sprzedawca zobowiązany jest do sprzedaży towaru zgodnego z umową i nie odpowiada za jego dalsze zastosowanie. Wszelkie informacje Sprzedawcy przekazane na etapie zawarcia umowy, które nie zostały następnie potwierdzone w umowie, nie mają charakteru wiążącego. Sprzedawca w żaden sposób nie gwarantuje osiągnięcia zakładanego przez Kupującego efektu lub prawidłowego doboru towarów, np. do planowanej inwestycji czy pod kątem kolorystycznym. Kupujący zobowiązany jest w szczególności do samodzielnego sprawdzenia dostarczonego przez Sprzedawcę towaru pod kątem przydatności do przewidywanego przez Kupującego sposobu zastosowania towaru.
3. Kupujący ponosi pełną odpowiedzialność majątkową za nie przygotowanie bądź nieodpowiednie przygotowanie podłoża w przypadku braku możliwości po stronie Sprzedawcy montażu przedmiotu sprzedaży. Odpowiedzialność odszkodowawcza po stronie Kupującego jest równa wysokości szkody poniesionej przez KAR STAL w tym kosztów transportu i godzin pracy ekipy montażowej Sprzedawcy.
§ 7. GWARANCJA
1. Wszelkie zapisy dotyczące rękojmi, gwarancji i sposobu wnoszenia reklamacji określają WARUNKI GWARANCJI firmy KAR STAL stanowiące integralną część niniejszych OWS.
2. WARUNKI GWARANCJI dostępne są w siedzibie Sprzedawcy oraz na stronie internetowej https://karstal.pl/.
§ 8. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Prawem właściwym dla rozstrzygania ewentualnych sporów pomiędzy KAR STAL a Kupującym jest prawo polskie z wyłączeniem Konwencji Wiedeńskiej o Umowach Międzynarodowej Sprzedaży Towarów podpisanej w Wiedniu 11 kwietnia 1980 r.
2. Stwierdzenie nieważności pojedynczych postanowień OWS nie ma wpływu na ważność pozostałych.
3. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów pomiędzy KAR STAL a Kupującym jest Sąd właściwy dla siedziby Sprzedającego.
4. Akceptując niniejsze OWS Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez KAR STAL w związku z realizacją umowy.
5. KAR STAL ma prawo przechowywania i przetwarzania danych osobowych Kupującego w celach związanych z realizacją umowy sprzedaży.
6. Niniejsze OWS wchodzą w życie z dniem 01.01.2023 r.
Firma KAR STAL powstała w połowie 2010 roku. Założyli ją ludzie specjalizujący się w kompleksowej obróbce metali. Nasze wieloletnie doświadczenie w branży pozwala na świadczenie usług na najwyższym poziomie.
Copyright © 2017 Kar Stal Sebastian Karpeta Wszelkie prawa zastrzeżone. Wdrożenie: SIPLEX Studio